Za január až marec 2016 bolo celosvetovo dodaných rekordných (za jeden štvrťrok) 76,6-tisíca transportérov značky Mercedes-Benz, čo predstavuje 20-percentný nárast. Najväčší, približne 60-percentný prírastok medzi nimi dosiahol transportér Vito ako aj veľkopriestorové vozidlo Trieda V. Výrazne vyšší dopyt po oboch modeloch sa očakáva počas celého roku 2016.
Divízia transportérov Mercedes-Benz Vans pre pretrvávajúci vysoký dopyt zvýši tohto roku investície (v porovnaní s vlaňajškom) vo svojom kľúčovom závode na transportéry strednej veľkosti v španielskej Vitorii o 14 miliónov eur na približne 41 miliónov.
Od začiatku roka tu pôsobí zvýšený počet približne 4,6-tisíca zamestnancov. Závod zároveň od leta prvýkrát prešiel na dvojzmennú prevádzku. A od októbra 2016 zavedú i tretiu zmenu.
„Stále viac staviame na inteligentnú výrobu, aby bol náš závod stále agilnejší,“
vysvetľuje Emilio Titos, vedúci závodu Vitoria Mercedes-Benz.
„Jej najdôležitejšími faktormi sú zosieťovanie strojov a iných výrobných prostriedkov, ako aj efektívne využívanie veľkých množstiev údajov. Už dnes dokážeme reagovať maximálne flexibilne na zmeny trhov a odlišné požiadavky zákazníkov.‟
Divízia Mercedes-Benz Vans globálne kompletne dodáva transportéry a s nimi spojené služby. Okrem veľkého transportéra Sprinter a stredne veľkého transportéra Vito zahŕňa svetová produktová ponuka divízie mestskú dodávku Mercedes-Benz Citan.
S veľkopriestorovým vozidlom Triedou V, ako aj obytnými automobilmi Marco Polo a Marco Polo ACTIVITY je Mercedes-Benz Vans zastúpená aj v súkromnom segmente.
Divízia Mercedes-Benz Vans vyrába (respektíve podieľa sa na produkcii) celkovo v deviatich závodoch: v Nemecku, Španielsku, USA, Argentíne, v Číne a vo Francúzsku. Partnerskú výrobu chystá v Rusku.
V prvom kvartále roku 2015 zvýšila obrat o 17 percent na 2,8 miliárd eur a EBIT odvetvia transportérov na 301 miliónov eur z 215 miliónov eur v roku 2014.