Vývojová štúdia eX Concept od Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zhmotňuje víziu kompaktného SUV budúcej generácie s elektrickým pohonom.
Zvonku prezentuje svoj imidž športového crossoveru, energicky sa prepletajúceho ulicami mesta (v súlade s predpismi), spájajúci eleganciu karosérie typu „shooting brake“ s krivkami kompaktného SUV.
Čelné partie vozidla sú ďalšou interpretáciou novej vizuálnej identity v duchu dizajnovej koncepcie Dynamic Shield (Dynamický štít) automobilky Mitsubishi Motors. Vývojová štúdia eX Concept svojim poňatím exteriéru aj dizajnom interiéru poukazuje na ďalšie dizajnové smerovanie vozidiel spoločnosti MMC.
Kompaktný eX Concept so sústavou elektrického pohonu budúcej generácie využíva vysokokapacitné výkonné batérie spoločne s kompaktnými a vysoko výkonnými elektromotormi (vpredu a vzadu), čím je celý pohon ľahší a hospodárnejší. Vďaka ďalšiemu poklesu hmotnosti samotného vozidla sa tento môže pochváliť dojazdom 400 km.
Zástavbou akumulátora do spodnej časti karosérie sa znížilo ťažisko; to spoločne so sústavou pohonu Twin Motor 4WD a integrovaným systémom S-AWC pre riadenie pohonu všetkých kolies pomáha zabezpečiť jazdné správanie, ktoré verne zodpovedá zámerom vodiča a súčasne zachováva mimoriadnu úroveň jazdnej stability.
Štúdia eX Concept okrem iného zahŕňa funkcie autonómneho riadenia, ktoré stavajú na spojení technológií on-line prepojenia automobilov s využitím informačných systémov budúcej generácie a vyspelých technológií aktívnej bezpečnosti.
Pokiaľ vozidlo rozpozná nebezpečenstvo, rýchlo a presne využije svoje bezpečnostné funkcie. eX Concept je tiež vybavený funkciami včasného rozpoznávania porúch a abnormálnych stavov, kedy vodičovi odporučí, aby svoje vozidlo odviezol do opravy či na servis.
Dizajn exteriéru – vytesaný z jediného bloku
Dizajn exteriéru štúdie eX Concept stavia na veľmi hutnej a robustnej podobe, vďaka ktorej je tento koncept mimoriadne nápadný a pôsobí ako vytesaný z jediného bloku. Z vonkajšieho pohľadu spája eleganciu karosérie typu „shooting brake“ s krivkami kompaktného SUV, čím evokuje imidž športového crossoveru, energicky sa prepletajúceho ulicami mesta (v súlade s predpismi).
Dizajn interiéru – vo voľnom štýle
Celá posádka sa môže tešiť z ľahkého nastupovania do vozidla (zadné dvere otvárajúce sa v protismere, absencia prostredných B-stĺpikov) a príjemného interiéru s odlišným farebným prevedením sedadla vodiča a spolucestujúcich, čo evokuje rozdielnu atmosféru na jednotlivých stranách vozidla. Takto navrhnutú kabínu charakterizuje športový charakter, pestrosť, elegancia a priestrannosť.
Elektrický pohon budúcej generácie a hnací reťazec 4WD / S-AWC s dvojicou elektromotorov – v úlohe priekopníka
Štúdia Mitsubishi eX Concept stavia na všetkých doterajších technológiách elektromobility spoločnosti MMC, čím sa posúva k systému EV budúcej generácie, ktorý prinesie dlhší dojazd a vyššie jazdné výkony (v súlade s predpismi).
Vďaka poklesu hmotnosti a zvýšeniu hospodárnosti nového systému elektrického pohonu ako takého ako aj nekompromisnému zníženiu hmotnosti karosérie sa eX Concept môže pochváliť jazdným dosahom 400 km.
Výsledná pohonná sústava garantuje pôsobivú a úplne hladkú akceleráciu, ktorou môže disponovať iba elektromobil – ktorého najvyšší krútiaci moment je k dispozícii už od nulových otáčok; predné aj zadné kolesá disponujú výkonom 70 kW, a tak celkový výkon systému predstavuje 140 kW.
Štúdia eX Concept s pohonným ústrojenstvom Twin Motor 4WD s dvojicou elektromotorov používa integrovaný stabilizačný systém Mitsubishi Motors S-AWC (skr. Super-All Wheel Control) pre riadenie pohonu všetkých kolies, ktorý vyvíja brzdnú silu na predných kolesách v kombinácii s mechanizmom AYC (aktívna kontrola stáčania okolo zvislej osi) na prenos hnacej sily, regulujúcim rozdelenie hnacieho momentu medzi zadnými kolesami.
Technológia autonómneho riadenia – ľudia a vozidlo
Mitsubishi eX Concept využíva širokú škálu technológií autonómneho (a polo-autonómneho) konania, ktoré skvele dopĺňajú koncepciu elektromobilu …
… MMC napríklad vyvinula presvedčivú a veľmi pohodlnú funkciu autonómneho parkovania (Automated Valet Parking), kedy využíva výhody presnej regulácie výkonu elektromotorov.
… Ďalej vďaka spoľahlivej zásobe krútiaceho momentu produkovaného elektromotormi je možné zabezpečiť jazdné schopnosti, ktoré prakticky okamžite reagujú na zmeny situácie, ku ktorým môže dochádzať počas autonómneho riadenia na vozovkách určených len pre automobilovú dopravu; to isté platí aj pre automatické systémy napomáhajúce vyhnúť sa prekážkam.
Zapnutím obrysových svetiel režime autonómneho riadenia sa dáva ostatným vozidlám na vedomie, že riadenie vozidla prevzal automat.