Značka Mercedes-AMG si pripomína v roku 2017 polstoročie dodávok športových na výkon orientovaných vozidiel. V jubilejnom roku sa rodina modelov GT rozšíri o nový Mercedes-AMG GT C kupé (najskôr príde v špeciálnom vyhotovení Edition 50), prídu výkonnejšie vylepšené modely Mercedes-AMG GT a AMG GT S i nové hodnotné prvky výbav pre celý modelový rad.
Hnacou jednotkou pre modely GT je štvorlitrový motor s priamym vstrekovaním V8 biturbo. Pri základnom modeli GT i AMG GT roadster odteraz ponúka 350 kW/476 k; 630 Nm, čo je zvýšenie o 10 kW/14 k; 30 Nm; pri GT S dosahuje 384 kW/522 k; 670 Nm, čo je nárast o 9 kW/12 k; 20 Nm.
Ďalší stupeň predstavujú varianty kupé a roadster AMG GT C s parametrami 410 kW/557 k; 680 Nm. Vrcholový model AMG GT R dosahuje 430 kW/585 k; 700 Nm.
„Modelom AMG GT C sa rozširujeme naše portfólio športových vozidiel na šesť modelov plus pretekárske vozidlo AMG GT3, ktoré je orientované na motoristický šport pre zákazníkov. Za menej ako tri roky sa z nášho druhého vozidla, ktoré sme vyvinuli kompletne vo vlastnej réžii, stala rodina vozidiel, ktoré ponúkajú rôzne podoby zážitku z jazdy s vysokou dynamikou. Do tohto jubilejného roku vstupujeme s exkluzívnou verziou Edition 50 nového modelu AMG GT C kupé. V súvislosti s tým dodatočne vylepšujeme vzhľad a technické parametre modelov GT a GT S,“
uviedol Tobias Moers, predseda vedenia spoločnosti Mercedes AMG GmbH.
Nové modely identifikuje okrem iného výrazná mriežka chladiča Panamericana, ktorej 15 pochrómovaných zvislých výstuh pripomína vzhľad pretekárskeho vozidla Mercedes-AMG GT3. Nový spojler predného nárazníka zosilňuje dojem zo šírky a zabezpečuje ešte lepšie držanie vozidiel na vozovke.
Veľké vonkajšie otvory na prívod vzduchu zvyšujú účinnosť chladenia. Všetky modely GT už majú k dispozícii systém pre aktívnu, vysoko inteligentnú a rýchlu reguláciu prívodu vzduchu AIRPANEL prostredníctvom zvislých lamiel v dolnej časti spojlera predného nárazníka.
Nový AMG GT C pritom okrem iného dostal širšiu zadnú časť, veľké kolesá i širší rozchod kolies na zadnej náprave, ako aj aktívne riadenie zadnej nápravy z modelu GT R. Širší má aj spojler zadného nárazníka pre zlepšenie prúdenia vzduchu.
Zadné krídlo vozidla – integrované vo veku batožinového priestoru – sa v závislosti od zvoleného jazdného programu pri určených rýchlostiach elektricky vysunie a zasunie. V modeli GT C sa športový podvozok RIDE CONTROL kombinuje s adaptívnym, plynule nastaviteľným tlmením.
Regulácia je elektronická a tlmenie sa na každom kolese vždy automaticky prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii, rýchlosti a stavu vozovky. Novinke napríklad tiež nechýba sériové aktívne riadenie zadnej nápravy v kombinácii s balíkom DYNAMIC PLUS či elektronicky regulovaný zverný diferenciál zadnej nápravy integrovaný v kompaktnej skrini prevodovky.