Všetky modely Triedy G posiela Mercedes-Benz na cesty a do terénu s výkonom väčším až o 16 percent a spotrebou nižšou až o 17 percent. Medzi nimi aj model G 500 s novým, silnejším 4,0-litrovým motorom V8 s dvomi turbodúchadlami.
Všetky motorizácie spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6. Podvozok nastavený novým spôsobom a citlivejšia regulácia ESP® zvyšujú jazdnú stabilitu, bezpečnosť a komfort jazdy na vozovke. Zvýšila sa aj pridaná hodnota exteriéru a interiéru. Súčasne štartujú aj exkluzívne modely AMG EDITION 463 a G 500 4×42.
Klasický model terénneho vozidla z dielne Mercedes-Benz pokračuje svoju viac ako 35-ročnú históriu úspechu. Ikona medzi terénnymi automobilmi s ustavične zdokonaľovanou technikou a výbavou najvyššej triedy plní najvyššie nároky fanúšikov terénnych vozidiel. V duchu tejto tradície teraz nový motor V8 so zdvihovým objemom štyri litre, s priamym vstrekovaním a preplňovaním biturbo oslavuje svoju svetovú premiéru v Triede G.
Osemvalec biturbo vyvinutý v dielni Mercedes-AMG
Nový osemvalec G 500 sa môže odvolať na exkluzívne gény. Založený je na generácii nových motorov V8, vyvinutých v Mercedes-AMG, ktoré umožňujú mimoriadne jazdné výkony už modelmi Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63. Pre použitie v Triede G bol V8 upravený a v tejto verzii vyvinie výkon 310 kW (422 k) pri krútiacom momente 610 newtonmetrov. Okrem toho sa vyznačuje spontánnou odozvou a vysokou hnacou silou.
Umožňujú to napríklad dve turbodúchadlá, usporiadané nie zvonka na radoch valcov, ale medzi nimi v priestore V – v takzvanom „horúcom vnútornom V“.
Toto umiestnenie umožňuje kompaktnú konštrukciu, optimálnu odozvu a nízke emisie výfukových plynov. Systém piezoelektrického priameho vstrekovania benzínu s procesom spaľovania s vedeným lúčom, používaný v Mercedes Benz, zabezpečuje vysokú hospodárnosť. Hliníková kľuková skriňa motora V8 zaručuje najvyššiu pevnosť pri podľa možnosti nízkej hmotnosti. Klzné plochy valcov v technológii NANOSLIDE®, vyvinutej spoločnosťou Daimler, sú raz tak tvrdé ako zvyčajné vložky valcov zo sivej liatiny. Minimalizujú vnútorné trenie, a tým aj potrebu paliva.
V porovnaní s doterajším atmosférickým motorom V8 so zdvihovým objemom 5,5 litra ponúka nový osemvalec biturbo zvýšenie výkonu o 25 kW (35 k) a krútiaceho momentu o 80 newtonmetrov.
Vďaka preplňovaniu sú maximálny výkon a krútiaci moment dosiahnuté už pri nižších otáčkach motora, z čoho profituje nielen hnacia sila, ale aj jazdné výkony a spotreba paliva. Nový G 500 zrýchli na 100 km/h za 5,9 sekundy (predtým 6,1 sekundy) a spotrebuje podľa celkového NEFZ 12,3 litra na 100 kilometrov (predtým 14,9 l/100 km).
Vyšší výkon, nižšia spotreba
Ďalšiemu zdokonaleniu boli podrobené aj motory ostatných modelov Triedy G:
• V G 350 d výkon vzrástol z 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k), krútiaci moment sa vyšplhal z 540 na 600 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne G 350 d za iba 8,8 namiesto predchádzajúcich 9,1 sekúnd. Spotreba podľa celkového NEFZ klesla z 11,2 litra na 100 kilometrov na 9,9 l/100 km.
• AMG G 63 vyvinie teraz 420 kW (571 k) namiesto 400 kW (544 k) a poskytuje krútiaci moment 760 Nm.
• Dvanásťvalec v AMG G 65 vyvinie namiesto 450 kW (612 k) teraz 463 kW (630 k) pri krútiacom momente 1 000 Nm.
Modely G 350 d, G 500 a AMG G 63 sú sériovo vybavené funkciou ECO štart ‒ stop, ktorá znižuje spotrebu paliva a emisie vypínaním motora počas státia, napríklad v zápche alebo pred semaforom.
Naďalej ostáva solídny základ karosérie typický pre Triedu G a rebrinový rám, ktoré ponúkajú dostatok rezervy aj pre zvýšený výkon. Ostal aj bezkonkurenčný výkon v teréne so stálym pohonom všetkých kolies, s terénnou redukciou a troma uzávierkami diferenciálu zapínateľnými počas jazdy.
Optimalizované ESP®, nastaviteľné tlmenie na želanie pre model G 500
Po optimalizácii tlmičov pruženia bol sériový podvozok nanovo nastavený. To umožňuje zlepšenú kontrolu pohybu karosérie a ešte väčší komfort jazdy na ceste. Prispôsobené nastavenie ESP® zabezpečuje väčšiu dynamiku jazdy a zvyšuje stabilitu a bezpečnosť jazdy. Optimalizácie systémov ASR a ABS súčasne zlepšujú trakciu a skracujú brzdné dráhy. Maximálne zaťaženie prednej nápravy sa zvýšilo o 100 kg na terajších 1 550 kilogramov.
Na želanie je pre G 500 k dispozícii aj nové nastaviteľné tlmenie so športovým a s komfortným stupňom. Prináša výrazne živšie výkony na ceste v športovom režime pri neobmedzených terénnych schopnostiach a znižuje bočné nakláňanie v zákrutách, typické pre terénne automobily. Ako je známe už z variantov AMG, automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS modelov G 350 d a G 500 je teraz vybavená aj režimom manuálnej prevodovky. V tomto programe, ktorý možno aktivovať pohodlne stlačením tlačidla so symbolom M, si vodič môže vychutnať vysoký krútiaci moment a pomocou radiacich páčok na volante rozhoduje o radení.
Hodnota pridaná vnútri i vonku
Vzhľadovo možno nové modely G 350 d a G 500 ľahko poznať najmä podľa nového dizajnu nárazníka a teraz už sériového rozšírenia blatníkov vo farbe vozidla. Model G 350 d okrem toho dostal do sériovej výbavy 45,7-centimetrové (18-palcové) disky z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom.
V interiéri G 350 d a G 500 pritiahne na seba pozornosť združený prístroj vo vzhľade dvoch tubusov s multifunkčným displejom s uhlopriečkou 11,4 cm s novo navrhnutými ručičkami a ciferníkmi. Novo navrhnutý združený prístroj dostali aj oba modely AMG.
Priznať farbu
Kto chce mať svoju Triedu G AMG ešte individuálnejšiu, môže využiť niektorý z nových balíkov farieb. Ponúka exkluzívne lakovanie exteriéru vo farbách slnečný lúč, paradajková červená, mimozemská zelená, lúč zapadajúceho slnka alebo galaktický lúč. Namontované diely ako zrkadlá, nárazník vpredu a vzadu, rozšírenie podbehov kolies, prstenec krytu náhradného kolesa, ako aj strecha sú nalakované obsidiánovou čiernou farbou. Ozdobné švy v interiéri sú farebne zladené s lakom vozidla.
Nový špeciálny model AMG EDITION 463: viditeľná dynamika
Nový špeciálny model EDITION 463 z dielne Mercedes-AMG prináša modelom G 63 a G 65 pozoruhodné športové prvky. Medzi exkluzívne prvky v interiéri patria okrem iných dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži designo s bočnicami v koži so vzhľadom uhlíkových vlákien a kontrastnými ozdobnými švami, stredové výplne sedadiel a dverí v kosoštvorcovom vzhľade, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.
Ochrana spodku vozidla z ušľachtilej ocele, bočné športové pásy AMG a vložky ochranných líšt vo vzhľade čierneho hliníka zdôrazňujú v exteriéri dynamiku, ako aj exkluzívnosť špeciálneho modelu. Model G 63 jazdí na exkluzívnych diskoch z ľahkej zliatiny s priemerom 53,3 cm (21 palcov) s dizajnom 5 zdvojených lúčov, matný čierny lak, leštené, na širokých pneumatikách s rozmermi 295/40 R 21. Keramicky vyleštené disky z ľahkej zliatiny s dizajnom 5 zdvojených lúčov tých istých rozmerov vdychujú modelu G 65 exkluzívny charakter.
Mercedes-Benz G 500 4×42 ide do sériovej výroby
Štúdia G 500 4×42 nadchla mnoho zákazníkov a bude sa vyrábať sériovo. V histórii Triedy G bohatej na superlatívy je model G 500 4×42 novým zlatým klincom modelového programu. Balík techniky pozostáva z hnacieho ústrojenstva pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav a nového motora V8 so zdvihovým objemom štyri litre, preplňovaním dvoma turbodúchadlami a výkonom 310 kW (422 k).
Rovnako nový je podvozok s dvojitými teleskopickými vzperami pruženia a s nastaviteľným tlmením. V interiéri modelu G 500 4×42 si cestujúci vychutnávajú komfort a prostredie na úrovni luxusného sedanu. Skutočnosť, že svet terénnych vozidiel sa pre model G 500 4×42 začína tam, kde iné vozidlá kapitulujú, sa vzhľadom na hlavné údaje podvozka a hnacieho ústrojenstva javí celkom logická.
Nová Trieda G však podáva presvedčivé výkony aj na asfalte. Širší rozchod portálových náprav v porovnaní so sériovým modelom (+264 mm), veľké 22-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 325/55 R 22 a nastaviteľné tlmenie so športovým režimom umožňujú, že vyššia Trieda G aj napriek vyššiemu ťažisku prechádza zákrutami tak dynamicky, že cestujúci sa cítia byť skôr v športovom ako terénnom automobile. Platí to aj pre výlety mimo spevnených ciest alebo na zasnežených cestách, pričom na týchto šmykľavých podkladoch sa nastaví výkon pretekárskeho bolidu.
G 500 4×42 sa začne dodávať obchodníkom značky Mercedes-Benz od decembra 2015. Všetky ostatné nové modely Triedy G sú už k dispozícii.