Dizajnéri Mercedes-Benz dali portfóliu produktov novú tvár. Prichádzajúca generácia triedy kompaktných vozidiel charakterizuje nástup ešte dôslednejšieho uplatňovania dizajnovej reči „zmyselnej čistoty“. Prvý náhľad umožňuje štúdia Aesthetics A.
V rámci tradície a moderny navrhujú dizajnéri značky Mercedes-Benz vozidlá pre budúcnosť. Stredobodom ich tvorby je zmyselná čistota ako výraz moderného luxusu. S touto dizajnovou filozofiou bola automobilka Mercedes-Benz s aktuálnou Triedou A zavedenou v roku 2012 iniciátorom zmeny dizajnu.
Nová reč tvarov s hranami a prelismi – zodpovedajúcimi prehĺbeniami v plechu – si kládla za cieľ vytvoriť čisté tvary a zmyselné plochy, ktoré uvedú špičkovú techniku na scénu a súčasne vzbudia emócie.
To v rozhodujúcej miere prispelo k omladeniu značky a k vysokému odbytu spoločnosti. Každý ďalší model značky Mercedes-Benz nasledoval túto filozofiu napriek svojmu osobitému charakteru.
Štúdiou Aesthetics A teraz skupina dizajnérov prezentuje víziu sedana zredukovaného na základné telo v segmente kompaktných vozidiel. Súčasne je zrejmé, aký výraz nadobudne dizajnová filozofia zmyselnej čistoty v nie tak vzdialenej budúcnosti. Štúdia Aesthetics A stelesňuje pokračovanie vývoja reči tvarov značky Mercedes-Benz.
„Tvar a telo ostávajú, ak sa extrémne zredukujú prelisy a línie. Nebojíme sa realizovať tento purizmus,“
uvádza výkonný riaditeľ pre dizajn spoločnosti Daimler AG Gorden Wagener.
„V kombinácii s dokonalými proporciami a so zmyselným riešením plôch má nadchádzajúca generácia triedy kompaktných vozidiel potenciál navodiť novú éru dizajnu. Dizajn je aj umenie sa niečoho vzdať: čas prelisov sa skončil.“
Dizajnéri Mercedes Benz využívajú na načrtnutie tela karosérie svetlo a tieň a na zdôraznenie proporcií namiesto modifikácie základného tvaru líniami a prelismi používajú plochy, ktoré sú preklenuté a navzájom zvierajú uhol.
Takto sa zviditeľní a vierohodne komunikuje obsah tela. Expresívna a sebavedomá červená ako nová farba typická pre Mercedes-Benz zdôrazňuje zmyselnosť a emóciu štúdie.
Štúdia Aesthetics A má trojboxový dizajn a je tak súčasne aj signálom pre nové typické prvky v triede kompaktných vozidiel. Pretože mimo Nemecka a Európy je dopyt po klasických sedanoch mimoriadne vysoký aj v tomto segmente.
Štúdiou Aesthetics A pokračuje Mercedes-Benz svoj rad štúdií. Rad zahŕňa doposiaľ štúdie Aesthetics No. 1 (2010), Aesthetics No. 2, Aesthetics 125 (obe 2011) a Aesthetics S (2012).
Dizajn ako rozhodujúci faktor úspechu značky Mercedes-Benz
Dizajn z dielne Mercedes-Benz chápeme ako inscenáciu vášne pre automobil, realizovanú modernou rečou tvarov. Význam aktuálneho dizajnu pre Daimler AG dokazuje zriadenie funkcie výkonného riaditeľa pre dizajn k 1. novembru 2016.
Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva Daimler AG a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars:
„Dobrý dizajn je oveľa viac ako pekné výrobky: spája funkciu s fascináciou a dáva hodnotám značky nezameniteľný tvar. Teší nás, že náš tím dizajnérov pod vedením Gordena Wagenera patrí medzi najlepších v tomto odvetví. Úspech predaja našich vozidiel na celom svete sa zakladá v konečnom dôsledku aj na ich výnimočnom dizajne.“
- Zdroj: media.mercedes-benz.sk