Automobilku Rolls-Royce spája so svetom Haute Couture už mnoho rokov spoločná filozofia – výber najexkluzívnejších materiálov a vytváranie žiadaného a príťažlivého luxusného tovaru, presne prispôsobeného požiadavkám klientov.
V tomto duchu Rolls-Royce s radosťou predstavuje model „Wraith – inšpirovaný svetom módy“, a preto neprekvapuje skutočnosť, že prvý showroom značky na ulici Conduit Street, Mayfair vznikol len niekoľko krokov od najznámejšieho krajčírskeho centra Londýna, Savile Row.
Práve tu Sir Henry Royce a jeho spoločník Hon. Charles Rolls, podobne ako ich slávni susedia, prinášali najštýlovejším obyvateľom Londýna svet luxusných tkanín pretavený do automobilov, ich dokonale navrhnutej karosérie a podvozku. Zákazníci následne oslovili svojho obľúbeného karosára, ktorý sa postaral o to, aby auto získalo osobitý ráz a výbavu presne podľa ich požiadaviek.
O storočie neskôr nová odvážna generácia zákazníkov nadväzuje na túžbu zhmotniť svoj vkus a životný štýl. Model „Rolls-Royce Wraith – inšpirovaný svetom módy“ prináša moderné poňatie tejto dávnej tradície. Rovnako ako pri exkluzívnych oblekoch či elegantnej móde tvorba špecifického automobilu Rolls-Royce začala na mieste podobnom krajčírskej dielni, v Bespoke Design Studio v sídle automobilky Rolls-Royce v Goodwoode vo Veľkej Británii.
Návrhári „vymodelovali“ estetickú líniu auta, pričom inšpiráciu nachádzali v paletách farieb, materiáloch a technikách, ktoré sa využívajú vo svete haute couture. Výsledkom je výnimočná podoba modelu Wraith spájajúca moc, štýl a dramatickosť.
Giles Taylor, vedúci dizajnér spoločnosti Rolls-Royce, konštatuje:
„Nový Wraith poskytuje priestor pre využitie materiálov a úprav typicky spájaných so svetom módy.“ Zdrojom inšpirácie boli medzinárodné móla a špičkoví návrhári, výsledkom čoho je esteticky výnimočný a krajčírsky dokonalý automobil.“
Automobil Wraith – inšpirovaný módou s vonkajším farebným prevedením v tónoch andalúzskej a arktickej bielej predstavuje neutrálne prostredie pre voľbu kontrastných farieb, a to jazmínovej, fialovej alebo Mugello červenej. Špecifickú ramennú líniu modelu Wraith efektne podčiarkuje charakteristická ručne aplikovaná línia vo vybranej výraznej farbe, ktorá korešponduje s rôznorodým interiérom automobilu.
Rovnako ako v prípade zákazkového oblečenia, krásu nachádzame v drobných detailoch. Keď otvoríte dvere so zadnými pántmi modelu Wraith, objavíte moderné prevedenie klasického dvojfarebného interiéru vozidla v odtieňoch arktickej bielej a čiernej. Okrem tradičných vyšívaných opierok hlavy a prešívaní a olemovaní sedadiel našla výrazná farba nové elegantné využitie v nápadnom dvojfarebnom prevedení volantu. Remeselníci z dielne výrobných priestorov Rolls-Royce majstrovsky využili veľmi zložitú a jemnú krajčírsku techniku – bezšvíkový steh.
Exkluzívna výbava je zhotovená výhradne z najluxusnejších materiálov s dôrazom na jemnosť, pohodlie a kvalitu, rovnako ako estetickosť prvku samotného. Dizajnérsky tím Bespoke sa inšpiroval týmto prístupom pri navrhovaní predných a zadných priehradiek dverí, pričom využili jemný hodváb s abstraktným znakom Spirit of Ecstasy. Každý znak je umiestnený presne v 55-stupňovom uhle, aby korešpondoval s líniami dvier.
Ohromujúca zručnosť a precíznosť v detailnom vypracovaní, ktoré sú typické pre ktorýkoľvek automobil značky Rolls-Royce, sa prejavujú aj vo výnimočnom využití dreva na palubnej doske. Len samotné dôkladné lakovanie v prípade modelu Wraith – inšpirovaného módou trvalo deväť dní. Palubnú dosku elegantne dopĺňajú hodiny Bespoke navrhnuté ako šperk, zakomponované tak, aby vytvárali perleťový efekt pripomínajúci hodvábne tkaniny.
Súčasný módny motív dopĺňa obrúbenie, špeciálna technika, ktorá sa zvyčajne spája so zákazkovým šitím. Olemovanie farebnou hodvábnou niťou štýlovo dopĺňa charakteristické kožené prevedenie dverí modelu Wraith.
Pri príležitosti vytvorenia nadčasového modelu Wraith bol automobil nafotený na výrobnej linke v domovskej automobilke Rolls-Royce na juhu Anglicka. Luxusné materiály a charakteristické črty motorového vozidla podčiarkli aj modelky a celé fotenie bolo zasadené do prostredia ručne vyrábaných automobilov.
O pozoruhodnom úspechu modelu Wraith, ktorý k značke pritiahol novú generáciu úspešných podnikateľov, svedčí aj skutočnosť, že vzrástol dopyt po personalizovaných modeloch. V minulom roku ohromujúcich 95 % modelov Wraith opustilo sídlo spoločnosti Rolls-Royce s prvkom dizajnu na zákazku, čo jasne dokazuje, že Bespoke je Rolls-Royce.